printen lukt niet
Mathias 1952
2006-11-08 18:10:02 UTC
Telkens ik wil gebruik maken van de printfunctie in Word 2003,loopt het
programma
vast,melding: reageert niet.Ik wil een wenskaart afdrukken met een foto uit
bestand.Ook andere tekst dokumenten afdrukken lukt niet,enkel bij Word 2003 .
Dave
2006-11-08 18:22:02 UTC
Mathias,

Grote bestanden met bijv. foto's afdrukken resulteert soms in vastlopers.
Dat is dan wel eens op te lossen, door de printer instellingen te wijzigen
zodat de printopdracht rechtstreeks naar de printer wordt gestuurd i.p.v.
eerst naar een bestand op de HD (Spooler).

Maar aangezien je schrijft dat ook tekstdocumenten niet printen en
vastlopen, zal dat waarschijnlijk niet helpen.
Is de printer goed ingesteld. Is daar aangegeven dat er dezelfde papiermaat
in de lade zit als waarmee je het document hebt gemaakt. M.a.w. de pagina
instellingen van het document dienen het zelfde te zijn als de printer
instellingen.

Gebeurt dit ook als je Bestand / Afdrukken kiest en daar zorgvuldig
controleert, dat de opdracht naar de juiste / gewenst printer wordt
verzonden? Staat er misschien nog een printer (als standaard printer) in de
lijst, die niet meer aanwezig is in je configuratie?

David
Mathias 1952
2006-11-11 14:17:01 UTC
Post by Mathias 1952
[...]
Hallo David

Bedankt alvast voor het antwoord,maar ik heb enkel deze printer ,Epson R800
als standaard ingestelt,er staat wel nog Microsoft Office Image writer onder
printers ,maar ik denk dat dit enkel een bestand is.Het afdrukken in Office
Outlook,en verder in gelijk welk progr.ondervind ik géén problemen.Alléén
Word loopt vast,al dan niet tekst of afbeelding die al in mijn documenten
zijn opgeslagen.
Misschien onbreken enkele instellingen,onder opties ,afdrukken ,welke
instelling moet ik daar aanvinken?
In het slechste geval misschien Word opnieuw installeren

Mathias
Dave
2006-11-13 11:13:02 UTC
Mathias,

Probeer eens Help / Analyse en Herstel. Zorg dat je de installatie CD bij de
hand hebt, want als hij een "herstelbaar probleem" vindt, is de kans groot
dat hij om de CD vraagt.

Misschien is Normal.dot corrupt? Dit is de basis van "Leeg document" en
bevat diverse standaard instellingen). Dit verklaart waarom alleen Word
lastig doet.
Sluit Word af.
Start Verkenner.
Gebruik de zoek functie om te zoeken naar het bestand Normal.dot.
Verwijder dit bestand (evt. alle bestanden met die naam, als hij er meerdere
vindt).
Start Word op - er wordt een nieuwe, default Normal.dot aangemaakt.

Misschien is je probleem verholpen?

NB! Als je veel eigen stijlen, tekstfragmenten, autocorrecties en macro's
hebt gemaakt, weet dan dat deze in Normal.dot zijn opgeslagen. Wanneer je dit
bestand verwijdert, ben je die allemaal kwijt. In dat geval kun je Normal.dot
beter hernoemen (tot Normal-bak.dot of zo) en kijken of dit het probleem
oplost. Zo niet, dan hernoem je het op dezelfde manier weer naar Normal.dot
(na het verwijderen van de nieuwe Normal.dot natuurlijk). Zo ja, dan kun je
sommige van die zaken "overhevelen" van het ene document/sjabloon naar de
andere.

Alle Office Updates laten zoeken en gedownload?
Ook de Windows Update? Gekeken of er bij Hardware nieuwe drivers staan voor
je printer?

Printer verwijderen en opnieuw installeren (Nieuw hardware), maar NIET de
drivers gebruiken, die al op de HD staan. De Wizzard nieuwe hardware op het
internet laten zoeken?

Het is onwaarschijnlijk dat de laatste twee een oplossing zouden zijn,
aangezien de printer onder andere progs wel goed werkt, maar ten einde raad
wil je best alles proberen, niet waar?

David
Mathias
Mathias 1952
2006-11-13 19:46:02 UTC
Hallo Dave

Heb herstel 2 maal uitgevoerd,alles terug gezet zoals in het begin,alleen
als ik Normal.dot invoer bij uitvoeren ,krijg ik melding dat hij dit niet kan
vinden,kontroleer .................... enz
Ik heb de laatste driver geinstalleerd,maar situatie blijft hetzelfde

Mathias
Mathias
Dave
2006-11-14 08:39:01 UTC
Mathias,

Ik kan je opmerking "als ik Normal.dot invoer bij uitvoeren ,krijg ik
melding dat hij dit niet kan vinden..." niet volgen.

Ik heb je aangeraden om Normal.dot met de zoekfunctie van Verkenner te
zoeken, niet om om dat bij "uitvoeren" in te geven. Je kunt hem ook zelf
zoeken, hij staat bij Office 2003 in C:\Documents and
Settings\GEBRUIKERSNAAM\Application Data\Microsoft\Sjablonen
Sommige van deze directories zijn wellicht verborgen, maar dat kun je
omzeilen, door de naam van die directory in de Adresbalk van Verkenner
rechtstreeks in te tikken (inclusief de juiste schuine strepen). Dat is dan
ook de reden, dat het handiger werkt om Verkenner er naar te laten zoeken.
Maar goed.

Meldt maar of het probleem opgelost is nadat je Normal.dot vewijderd hebt en
Word opnieuw hebt opgestart.

David
Mathias
Mathias 1952
2006-11-19 08:21:02 UTC
Hallo Dave

Sorry,had het effe niet begrepen,maar ik heb deze keer gezocht,en
gevonden,heb ze verwijderd,was maar 30 kb groot,heb dan opnieuw geprobeerd
maar opnieuw de melding ;reageert niet ,loopt nog steeds vast.

Mathias