hoe druk ik 2 A5-jes af op 1 A4-tje?
Loek van der Staak
2009-12-03 20:14:05 UTC
In Word 2007 wil ik 2 A5-formulieren afdrukken op 1 A4-blad. Hoe doe ik dat?
Karolien
2009-12-04 08:05:32 UTC
Beste

Om 2 A5 formaten op 1 A4 formaat af te printen kan je best het volgende
doen:

je gaat naar Print - Zoom - Pages per sheet: 2

Met vriendelijke groet

Karolien
Dave
2009-12-04 09:31:02 UTC
Loek,

Je schrijft dat je twee A5 formulieren op 1 A5 wilt afdrukken. Als ik er van
uitga dat je de juiste termen gebruikt ("formulieren" in plaats van
"documenten"), dan werkt dit alleen als de formulieren reeds zijn ingevuld
(duh!) en dat elk formulier minstens bestaat uit 2 blz. Ik vermoed echter dat
je "formulieren" verkeerd gebruikt.

De optie die Karolien je geeft zal niet werken voor de vraag die je stelt
(nogmaals: vooropgesteld dat je je vraag correct stelt). Zoals de optie al
aangeeft is dit een in- en uitzoom optie, waarmee je een A4 document
bestaande uit meer dan 1 pagina, kunt afdrukken als 2 A5jes per liggend A4.
Dat is, als je je vraag correct hebt geformuleerd, niet wat jij wilt doen.
Jij hebt al A5jes en die wil je nu naast elkaar 2 per liggend A4tje afdrukken.

Dit doe je door (in Word 2007) te klikken op Pagina indeling. Onderaan het
lint zie je "Pagina instelling" en in de rechterhoek daarvan zie je een klein
vierkantje. Klik daarop en er verschijnt een dialoog scherm Pagina Indeling.
Hier kun je bij Meerdere Pagina's kiezen voor "2 per vel" of "katern". De
eerste optie plaatst lle A5jes in je doc gewoon achter elkaar. De optie
"katern" maakt een A5 boekje dat je dubbelzijdig kunt afdrukken, dubbel kunt
vouwen en in het midden nieten. Bij 8 blz. worden de pagina's alsvolgt
afgedrukt: 8&1, 2&7, 6&3, 4&5.

Bij de optie die Karolien je gaf, maak je gewoon een A4 (van minstens twee
blz. evt. is blz. 2 identiek aan blz. 1), Word verkleint deze tot 70% en
drukt 2 A5jes liggend op een A4. Dit is ideaal voor A5 handouts of flyers.

David
.
s***@hotmail.com
2020-05-16 19:39:24 UTC
Post by Karolien
[...]
Thanks David! Gevonden wat ik zocht! Google is je vriend :)