paginanummer 1 op pagina 4
hopeloos
2007-05-03 17:39:05 UTC
ik zou voor mijn thesis mijn paginanummering willen laten starten op een
andere pagina.
hoe kan ik dit op een zo simpele mogelijke manier doen?
dus paginanummer 1 op pagina 4
thanks
Johan
2007-05-03 23:43:01 UTC
Nou ik heb even gezocht voor je, maar ik kan dit ook niet vinden, je kan er
twee kanten mee op: je vindt iemand die dit zo voor je oplost of je zit er
over een hakf jaar nog over te tobben, maar we leven met je mee want je
probeerd toch altijd weer iemand te helpen, dus je staat er niet alleen voor.
Groetjes en succes.
Johan
thanks
Willem
2007-05-04 06:36:00 UTC
Hoi hopeloos,

Wat je kan doen is werken met secties, maak op pagina 4 een nieuwe sectie
door op pagina 3:
insert-> break-> section break next page. (invoegen->pagina einde-> sectie
einde(volgende pagina) )

maak dan een footer aan door:
insert-> page numbers (invoegen ->paginanummering)

kies op welke positie je ze wilt hebben en klik op ok.

dubbelklik dan onder op de zojuist aangemaakt paginanummer en je beland in
de footer. verwijder dan de paginanummer en klik het knopje
"same as previous" (zelfde als vorige) uit. dit moet dus in sectie 2
(pagina 4) gebeuren.
klik dan op "Format page numbers" en klik bij page numbering op "start at"
voeg daarna weer via het werkbalkje een paginanummer in. Voila pagina 4
begint met paginanummer 1.
Nu weet ik niet of dit ook werkt met de inhoudsopgave, daar zou je zelf
achter moeten komen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt...

mvg Willem

ps. ik heb engelse versie van office hier, sommige dingen zal iets anders
zijn in nederlandse versie en sommige weet ik zo niet te vertalen, ofja, hoe
ze in de nederlandse versie staan...
thanks
Dave
2007-05-04 08:09:03 UTC
Willem en Hopeloos,

Wat Willem beschrijft is inderdaad de methode. Je kunt zo zelfs de eerste 4
blz. een andere nummering stijl geven (bijv: i. ii. iii. iv - wat je wel
vaker ziet in wetenschappelijke publicaties) en dan op de blz. waar je echte
tekst begint opnieuw beginnen met nummeren bij 1 en dan gewoon de stijl: 1,
2, 3 enz.).

Dit eenmalig opnieuw beginnen heeft geen invloed op de inhoudsopgave, daar
worden de nummers getoond, zoals die ook verschijnen (dus niet het echte
pagina nummer - met de eerste vier pagina's meegeteld). Zolang er op de
vreemd genummerde of ongenummerde vier pagina's niets staat, wat ook een
stijl heeft, die de inhoudsopgave meepakt, zal alles er netjes staan.

David
thanks
Rene
2007-07-03 12:40:01 UTC
Ik heb een voorblad in mijn document maar die wil ik niet laten meetellen in
het totale aantal bladzijden. Weet iemand hoe je "number of pages" can laten
zien maar dan met één blz minder dan het werkelijke aantal?
Gr, Rene
thanks
Dave
2007-07-09 11:02:08 UTC
Rene,

Volgens mij is dat zo een twee drie niet mogelijk. Wellicht biedt VBA een
uitkomst, maar daar heb ik geen verstand van.

Ik stel voor, omdat dit toch een nieuwe vraag is, dat je hem opnieuw stelt
als een nieuwe Post. Het nadeel van wat je nu hebt gedaan, is dat eigenlijk
alleen de originele vraagsteller en de beantwoorders je vraag ooit te zien
krijgen.

Er was ooit een post over het niet juist optellen van het totaal aantal blz.
wanneer er secties waren. Dat had iets te maken met het veld dat voor totaal
aantal blz. werd gebruikt, meen ik. Misschien kun je daar eens naar zoeken op
deze site of zelf experimenteren of je het voorblad in een aparte sectie kunt
plaatsen (staat hij wellicht al, aangezien je voor een voorblad geen kop- of
voettekst wenst), die niet mee wordt geteld door het veld dat je gebruikt
(Invoegen / Veld) om het totaal aantal blz. weer te geven...?

Wat natuurlijk ALTIJD een optie is, is om van het voorblad een apart
document te maken. Dan telt deze natuurlijk niet mee in het totale aantal
blz. Als je je werkstuk toch afgedrukt inlevert of presenteert, in plaats van
digitaal, dan is dit geen probleem. Ik gebruik in dat geval altijd de
bestandsnaam van het werkstuk met als toevoeging KAFT (dus: Werkstuk
KAFT.doc).

David
thanks
j***@gmail.com
2015-05-01 08:58:16 UTC
WILLEM BEDANKT WILLEM BEDANKT!! :)
e***@gmail.com
2019-12-01 23:01:17 UTC
Post by hopeloos
[...]
Hi Willem,

Ik heb bovenstaande gedaan, als ik het tenminste goed heb begrepen, maar nu verschijnt er helemaal geen paginanummer in mijn hele document. Wat doe ik toch zo fout?