Print 2x A5 op één A4
Veerle
2012-03-11 17:43:41 UTC
Hoi,

Ik heb een document gemaakt in Word met als pagina grootte A5. Ik wil
dit afdrukken op een A4 blad met 2 A5jes op één A4. In principe geen
probleem, ik print gewoon 2 pagina's op één vel. Alleen, Word maakt
mijn A5jes een beetje kleiner dan echt A5 en voegt rondom elk A5je nog
een extra marge toe. Dat laatste wil ik niet. Ik wil graag de 2A5jes
naast mekaar op de A4, zodat wanneer ik mijn A4 in 2 knip, ik twee
blaadjes heb die exact zo zijn als de A5jes die ik in Word had
ingesteld.

Iemand een idee of dit kan en hoe? Of moet ik toch maar terug naar een
A4 opmaak met 2 kolommen op elk blad?

Gr,
Veerle
]-[oRus
2012-03-11 20:01:33 UTC
Post by Veerle
[...]
Als je doc is opgemaakt op A5 kom je er niet met 2 pag op een blad. Die
functie heeft een factor 0,7 verkleining en een draaiing in zich.

Wat je kan doen is werkelijk op A5 afdrukken, dus eerst je papier
snijden en dan afdrukken.
Of - als het een enkele pagina betreft - druk het doc af, keer het
papier en druk nogmaals af.
--
Vriendelijke groeten,

Piet