van klein naar groot
l***@gmail.com
2014-03-26 14:14:29 UTC
Hoi, hoe maak je van een A4 liggend met 1 pagina in A5 formaat (soms 2 pagina's in A5 formaat) 1 A4 staande pagina?

Dus van twee pagina's op liggend A4...

---------------------
| A5 | | A5 |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
---------------------
A4-formaat

...naar 1 staande pagina A4

------------
| |
| |
| |
| |
| |
| |
------------

Het document in kwestie is in PDF en we willen
een afdruk op papier.

Alvast bedankt!
LG
]-[oRus
2014-03-27 07:38:07 UTC
Post by l***@gmail.com
Hoi, hoe maak je van een A4 liggend met 1 pagina in A5 formaat (soms
2 pagina's in A5 formaat) 1 A4 staande pagina?
Dus van twee pagina's op liggend A4...
---------------------
Post by l***@gmail.com
A5 | | A5 |
| | |
| | |
| | |
| | |
---------------------
A4-formaat
...naar 1 staande pagina A4
------------
Post by l***@gmail.com

------------
Het document in kwestie is in PDF en we willen
een afdruk op papier.
Alvast bedankt!
LG
Maak er een schermafdruk van, snij de gewenste pagina uit en druk die
vergroot af op A4.
--
Vriendelijke groeten,

Piet
Ano
2014-03-27 10:40:25 UTC
Post by ]-[oRus
Post by l***@gmail.com
[...]
In bijv. Adobe Acrobat Pro kun je die schermafdruk maken met de
'snapshot' knop. Je kunt in de Pro versie ook de pdf exporteren naar
bijv. jpg, hij maakt dan van elke pagina een jpg plaatje. Dan de helft
wegknippen.

Aangezien dit allemaal een hoop werk kost, zou ik zelf kiezen voor
afdrukken, dubbelvouwen en vervolgens ouderwets op het kopieerapparaat
op kantoor de optie "vergroten van A5 naar A4" kiezen.
]-[oRus
2014-03-28 08:27:11 UTC
Post by Ano
Post by ]-[oRus
Post by l***@gmail.com
[...]
Een flinke omweg!
Waarom zou je daarvoor Adobe Acrobat Pro (wie heeft zo'n duur
programma?) gebruiken als je, zoals ik aangaf, met Alt-PrtScr gewoon
een schermafdruk kan maken die je eenvoudig kan nabewerken?
Dan heb je ook het 'kopieerapparaat op kantoor' niet nodig (moet je dus
maar net (kantoor)werk hebben!).
--
Vriendelijke groeten,

]-[oRus