Automatisch bijwerken van velden uitzetten.
Sjaakve
2008-03-21 11:39:18 UTC
Alles in WORD 2007

Ik heb voor een rapport een standaard stuk tekst geschreven wat een
aantal keer opnieuw gebruikt wordt. Ik dit stuk tekst staan ook een
aantal veldcodes en een aantal bladwijzer benoemingen.

Stel je dit voor als een tabel van 2 bij 2.

| 23 {SET X {=A1}}
| 87 {SET Y {=A2}}
|
| Met bijvoorbeeld een sommetje daar onder X * Y = 23 * 87 = 2001

Wanneer ik deze tekst nu opnieuw invoer, in de tabel andere waarden
invul en dat op F9 druk veranderen de waarden in het sommetje naar de
nieuwe waarden in de tabel.

| 10 {SET X {=A1}}
| 50 {SET Y {=A2}}
|
| Met bijvoorbeeld een sommetje daar onder X * Y = 10 * 50 = 500

Wanneer ik eerst alles selecteer en dan op F9 druk gaat het ook goed.

Maar wanner ik het rapport nu wil afdrukken of naar afdrukvoorbeeld ga
vult word in alle sommetjes de laatst vernieuwde waarde voor X en Y
in. Zodat er dus twee keer het sommetje met als altwoord 500 staat.
Wanneer ik dan weer alles selecteer en op F9 druk krijg ik weer twee
verschillende sommetjes. Tot ik weer wil afdrukken.... enz.

Ik begrijp denk ik wel waarom Word dit doet, maar ik wil het
uitzetten. Ik wil dus twee verschillende sommetjes op papier hebben.

Kan iemand mij vertellen of ik deze optie uit kan zetten? en hoe?

Bij voorbaat dank,

Sjaak
Eric
2008-03-21 15:56:00 UTC
Ik weet niet zeker of dit het gewenste resultaat heeft, maar wel makkelijk te
proberen:

Offic-knop > Opites voor Word > Weergave
Bij Afdrukopties: vinkje weghalen bij "Gekoppelde gegevens bijwerken voor
het afdrukken"

Groet, Eric

Sjaak
Dave
2008-03-22 09:41:00 UTC
Sjaakve,

Volgens mij, als ik je bedoeling goed begrijp, maak je de fout dat je een
variabele twee keer inzet. Twee opties:
Gebruik voor elke tabel een andere variabel (bijv. voor Tabel1 X1 en Y1,
voor Tabel2 X2 en Y2, enz.)
Je kunt een verwijzing naar de tabel maken. Bij mij ziet dat er zo uit:
{=SUM(Tabel1 A1:A9)*EX}. Jammer genoeg is het zo lang geleden, dat ik mijn
sjabloon heb gemaakt, dat ik niet meer weet hoe de verwijzing maakt, of die
altijd al aanwezig is, of wat. Maar goed, dat moet te achterhalen zijn. In
jouw geval wordt elk "sommetje" daarmee specifiek gerelateerd aan de erbij
behoordende tabel.

Jouw beschrijving van je "sommetje" had eigenlijk precies zo moeten zijn
zoals deze na op Shift F9 te drukken er uit ziet. Zoals jij hem hebt
overgenomen zal hij in Word nooit werken. Door het ontbreken van die juiste
weergave van het "sommetje" kom ik tot mij conclusie.

David

Sjaak
Sjaakve
2008-03-24 12:35:40 UTC
De optie voor het wel/niet bijwerken van gekoppelde gegevens stond al
uit. Geen oplossing dus.

David, jij hebt helemaal gelijk maar het kost nu teveel werk om dat
allemaal aan te passen. Ik het vervorg zal ik de variabelen steeds
unieke namen moeten geven. Misschien is er zelfs wel een code die
automatische nummering aan variabelen toevoegt. Ik zat wel zien. Dit
document is dus helaas al af.

Maar ik denk dat ik en oplossing voor het afdrukken heb. Wanneer je in
Adobe Acrobat Pro via bestand-openen het wordbestand opent (docx) dan
maakt hij er meteen een pdf van, zonder de velden bij te werken.
Helaas geen goede oplossing maar voor nu zal het even moeten.

Beide bedankt.
j***@gmail.com
2014-03-28 15:37:40 UTC
Post by Sjaakve
[...]
Ik ben tegen hetzelfde aangelopen en heb het kunnen oplossen
dmv CTRL+SHIFT+F9 lock je de velden die niet bijgewerkt ogen worden bij het afdrukken zodoende blijven de orginele waardes behouden.

Hopelijk helpt dit ook voor jou
j***@gmail.com
2016-04-13 12:22:28 UTC
CTRL+SHIFT+F9: wat een fantastische oplossing voor bestanden van een ander die niet goed in elkaar zitten! Dankdankdank.