Tekst van internet kopiëren met behoud van opmaak
hanneke
2009-11-27 12:28:01 UTC
Op internet staat een tabel met percentages. Deze wil ik kopiëren naar Word (
of evt. naar Excel ). Echter met kopiëren-plakken krijg ik het resultaat dat
de regels weliswaar onder elkaar komen te staan, maar dat de opmaak van de
tabel weg is. Alles staat per regel direct langs elkaar. Wie weet hoe ik de
originele opmaak kan behouden ? ( als dit ook via Excel zou kunnen, graag ook
de optie hoe dit met Excel te doen )
Jawade
2009-11-27 19:07:54 UTC
Post by hanneke
[...]
Naar Word gaat het misschien door de bron te kopiëren.
--
Met vriendelijke groeten, Jawade. Kolibrie Software Tools:
http://jawade.nl/ 14 nov: HexEditor, Diskeditors met MBR-rebuilders!
Console-filebrowser, Kalender, Webtellers en IP-log, USB-stick tester.
Gérard Oomens
2009-11-27 22:16:01 UTC
Plakken speciaal/paste special?
http://support.microsoft.com/kb/291358
Gérard
hanneke
2009-12-24 13:12:02 UTC
(Sorry voor de late reactie; had geen bericht gehad dat er al iemand
gereageerd had)
Plakken speciaal had ik inderdaad al geprobeerd. Ik kan hierbij kiezen uit
"plakken als unicodetekst" of als tekst. De keuze "koppeling plakken" blijft
grijs en kan ik dus niet kiezen.
Als ik kies voor bewerken-plakken kan ik bij plakopties kiezen uit
"aanpassen aan opmaak van bestemming" of "wizard tekst importeren gebruiken".
Ik mis hierbij de optie "koppeling van bron-opmaak ( oid ) behouden"
.
Gérard Oomens
2009-12-24 15:48:22 UTC
Zowel in Word als Excel? Welke versie?
Gérard
hanneke
.
Gérard Oomens
2009-12-27 21:37:47 UTC
On Sun, 27 Dec 2009 08:49:01 -0800, hanneke
Post by hanneke
Inderdaad zowel in word als excel ; versie office 2003
Helpt dit?
http://help.lockergnome.com/office/Lost-Source-Formatting-function--ftopict922247.html
Gérard
hanneke
2009-12-29 17:57:01 UTC
nee, hoewel dit wel precies het probleem is waar ik mee zit.....
Heb gekeken in word bij extra-opties-bewerken-opties voor knippen en
plakken. Hier staan "knoppen voor plakopties weergeven"en "slim knippen en
plakken" beiden aangevinkt. Bij "instellingen" is het enige wat uitgevinkt
staat "afstand tussen alineas aanpassen bij plakken " en "opmaak aanpassen
bij plakken vanuit excel".
Wie heeft nog ideeën? Het rare vind ik trouwens dat als ik op internet tekst
selecteer en deze plak in word, de tekst dus wordt weergegeven zonder
bronopmaak, maar dat rechtsonder dus wel het icoontje ( of hoe ik het ook
moet noemen ) van plakopties komt, waarbij ik kan kiezen voor "opmaak van
bron behouden" ; dit staat automatisch aangevinkt. Maar wel raar dat dit pas
NA het plakken komt, dus als de tekst er al staat.....
.
Gérard Oomens
2009-12-29 20:45:02 UTC
On Tue, 29 Dec 2009 09:57:01 -0800, hanneke
Post by hanneke
[...]
Wellicht normal.dot een keer hernoemen naar normal.old en de data key
een keer verwijderen.
http://support.microsoft.com/kb/822005

Als je Word in safe mode opstart, werkt het ook niet/wel?
http://support.microsoft.com/kb/827706
Gérard
hanneke
2010-01-08 07:09:01 UTC
In safe mode opstarten geeft hetzelfde resultaat
Wil nu normal.dot bestanden hernoemen naar normal.old, maar krijg hiermee de
melding dat ze wellicht onbruikbaar worden. Toch gewoon doen ? ( of wellicht
hernoemen naar oudnormal.dot?. Wat is beter ? )
.
Gérard Oomens
2010-01-08 07:15:48 UTC
Volgens MS: http://support.microsoft.com/kb/247028
Gérard
NLhardstyleNL
2010-01-09 22:19:29 UTC
Halo, ik heb een vraag,

Waar kan ik de wizard Tekts importeren vinden in microsoft excel
2003 ?

Alvast bedankt
Gérard Oomens
2010-01-09 22:59:50 UTC
http://office.microsoft.com/en-us/excel/HP011305991033.aspx
Gérard
r***@gmail.com
2013-03-18 11:44:24 UTC
Post by hanneke
[...]
Heb je toevallig een oplossing gevonden?
We zijn een paar jaar verder. Heb even gegoogled, maar niemand heeft de oplossing. Tja macros, maar geen instelling.

Ben zeer benieuwd en nieuwsgierig aangezien ik het zelfde probleem al een geruime tijd heb.