Leeg pagina onder document verwijderen
RLowa
2010-01-20 08:30:25 UTC
Hi,

Hoe kan ik een leeg pagina onder een document verwijderen?
Als ik een document aanpas van b.v. van 3 pag. naar 2 blijft er onder aan de
3e lege pagina staan en die komt ook mee bij het printen.
Dit wil ik voorkomen maar het lukt me niet om die lege pagina te
verwijderen.
Ik gebruik Office 2007 prof plus
Hartelijk dank

Gr. Lowa
Anita
2010-01-20 09:07:42 UTC
Post by RLowa
[...]
Lowa,
Het is me niet helemaal duidelijk. Als je je alineamarkering aanzet,
zie je dan ook nog een alineamarkering (¶) op de derde pagina staan?
Ga achter je laatste teken staan en druk op Shift+Ctrl+End (dan wordt
van dat punt af alles tot aan het einde van je document verwijderd. Is
het probleem dan opgelost?
Of heb je misschien een tabel onderaan je tekst staan, dan kan het
zijn, dat je precies aan de onderrand staat van je document.
Oplossing: verlaag je ondermarge of pas je laatste alineamarkering aan
(grootte 1 pt, regelafstand 1 pt).
Probleem opgelost?

Groet,
Anita
RLowa
2010-01-20 09:55:27 UTC
Post by RLowa
[...]

Hi Anita,
Ik heb gedaan wat jij schrijft. Jij bedoelt de tekst op de laatste pag
selecteren en verwijderen.
Maar ik bedoel de blanco pag die achterbijft als je de tekst hebt
verwijderd.
Die kan ik voor geen mogelijkheid verwijderen. Ook niet als ik met de cursor
op de vorige pag ga staan blijft die blanco pag en komt mee met het printen
dus moet ik bij het printen altijd de laatste pag verwijderen.
Voor 1 pag gaat het nog wel maar als er meer dan 5 blanco pag in het doc
blijven staan komen die allemaal mee.
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Gr Lowa
Dave
2010-01-20 10:50:01 UTC
RLowa,

Als ik het goed lees, voeg je nu ineens nieuwe informatie toe, die het
probleem zowel verduidelijkt en ingewikkelder maakt. Had dit dan de eerste
keer duidelijk vermeldt. :-\

Ik lees nu dat je:
1) Ongeacht vanaf welke plek je de resterende tekst selecteert (Ctrl Shfit
End), nadat je die tekst verwijdert, blijft er een lege pagina over.
2) Het gaat niet om 1 lege pagina, die overblijft, maar soms zelfs om 5 niet
te verwijderen lege pagina's in een document. Onder welke omstandigheden
gebeurt DAT?
3) Bij het printen kun je blijkbaar die lege bladzijde(n) wel verwijderen,
tenzij je bedoelt dat je in de printopdracht opgeeft om die blz. niet af te
drukken (dat is HEEL wat anders dan "verwijderen").

Ik wil alleereerst graag weten of mijn suggesties nog wat hebben opgeleverd.
Ik wil graag weten of mijn bovenstaande "begrip" van je probleem klopt.
Ik wil graag dat je zorgvuldig bent in het gebruik van termen (gebruik de
juiste termen) en dat je beseft dat wij niet over je shouder mee kunnen
kijken om te zien wat je doet.
Als mijn begrip van je probleem niet klopt, beschrijf dan heel nauwkeurig
wat er gaande is en wat je doet om het te proberen op te lossen.

Vooruitlopend hierop nog twee vragen.
1) Je gebruikt toch geen tekstvakken waar je de tekst in tikt en uit
verwijderd?
2) Je hebt toch niet toevallig speciale pagina instellingen zoals "sectie
beginnen op (on)even pgaina" geselecteerd?

David
.
RLowa
2010-01-20 15:17:34 UTC
Post by Anita
Post by RLowa
[...]
Zal ik het opnieuw proberen te formuleren.
Ten eerste heb ik alineamarkering niet aan. Maar als ik die aanzet zijn er
geen markeringen op de laatste pagina.
Stel ik heb een document van 1 1/2 pagina.
Ik corrigeer het document en verwijder een paar regels zodat er maar 1 pag
aan tekst overblijft.
De blanco 2e pagina blijft in mijn document staan en die wordt meegeprint
(zonder tekst natuurlijk).
Nu de vraag hoe deze blanco pagina(s) uit het doc. te verwijderen.

Gr. Lowa
Post by Dave
.
e***@edida.nl
2014-03-22 17:03:18 UTC
Hoi Rowa,

Volgens mij is hier niet een echt nette oplossing voor. Wat ik zelf altijd doe is spelen met de grootte van het lettertype op de laatste regel. Die kun je gerust op 1 zetten (in het bovenmenu alles selecteren - overschrijven - enter klikken.
Dat is vaak net voldoende om die pagina te laten verdwijnen.

Hoop dat het voor jou ook een oplossing is.

m vr gr
Edida
Dave
2010-01-20 10:01:01 UTC
RLowa,

Of misschien staan er een heleboel Enters (alineamarkeringen - ¶) onderaan
je tekst, die nergens voor nodig zijn, maar in sommige gevallen dus een
volgende blz. noodzakelijk maken.

Of misschien staat er een handmatige pagina einde onderaan je tekst, die je
gewoon zichtbaar kunt maken met het knopje waar Anita het over had (¶) en nu
kunt verwijderen. Misschien staat deze handmatige pagina einde in je Leeg
Document (Normal.dotx)? In dat geval moet je hem eenmalig uit Normal.dotx
verwijderen.

David
.
l***@gmail.com
2015-04-19 13:51:26 UTC
Hoi! Ik heb dit probleem ook, alleen zit er tussen elk getypt document een lege pagina...Hoe haal je het weg?
j***@gmail.com
2015-04-21 15:59:53 UTC
Post by RLowa
[...]
Ik denk dat het probleem moet opgelost zijn als je je cursor juist achter het laatste leesteken plaatst en dan delete intypt, tot je geen lege lijnen meer krijgt. Je kan dat het beste zien als je in Word het icoontje indrukt(ik weet niet hoe het noemt) bovenaan het menu (precies een omgekeerde P - links zwart en rechts twee lijntjes). Dan verschijnen op je blad alle enters, tabs en spaties ...
Succes !
Menno
2015-04-23 09:04:07 UTC
Post by j***@gmail.com
Post by RLowa
[...]
BIij WordPerfect neomden we dat "onderwater kijken" !
--
De bearenburch is myn sjirurch

Grouten oet Grunnen (Stad)
h***@gmail.com
2015-09-23 13:12:33 UTC
Hi,
Ik had een vergelijkbaar probleem met het printen van een verzendadres op 4 etiketten van een liggende A4 pagina.
Marges had ik op 0,5cm rondom ingesteld en ik had 4 tabelletjes gemaakt en die over de hele breedte en hoogte van het dokument uitgetrokken.
Hierbij maakte Word een extra lege pagina aan die ik niet kon verwijderen. De oplossing was om de lijntjes onder en rechts van de tabellen kleiner te maken.
Toen verdween de extra lege pagina!
Zeilzwerver
e***@gmail.com
Gr. Lowa
F***@hotmail.com
2017-05-19 14:32:35 UTC
Post by RLowa
[...]
Een heel duidelijke vraag van jou, maar heel complexe antwoorden.
Gewoon ctrl en delete tesamen indrukken en de 2de lege pagina is weg
Groetjes, Frank
s***@gmail.com