Hoe type ik Romeinse Cijfers in Word?
marco
2008-03-29 12:44:00 UTC
Ik moet romeinse cijfers typen in word. Hoe doe je dat
Sjefke
2008-03-29 12:54:44 UTC
Post by marco
Ik moet romeinse cijfers typen in word. Hoe doe je dat
XXIX - III - MMVIII

http://users.pandora.be/vbz/converter.htm
--
Groetz,

Sjefke, de domste Belg van heel Nederland
RdG1314
2008-03-29 15:11:05 UTC
Marco,

In Excel in b1 =ROMEINS(A1). Dan in A1 het getal en B1 kopieren en plakken
in Word

Met vriendelijke groet,

Rob

PS: Wilt u kijken naar foto's van uiteenlopende onderwerpen? Kijk op
http://www.rdg1314.nl
]-[oRus
2008-03-29 16:06:36 UTC
Post by marco
Ik moet romeinse cijfers typen in word. Hoe doe je dat
Gewoon met de I V X D C L M in de juiste volgorde.
--
Vriendelijke groeten,

]-[oRus
www.westbrabantsevwg.nl
a***@sintlievenkolegem.be
2020-01-30 17:59:07 UTC
heel moeilijk
]\\\[ocif
2020-02-04 08:52:54 UTC
Post by a***@sintlievenkolegem.be
Post by marco
Ik moet romeinse cijfers typen in word. Hoe doe je dat
heel moeilijk
Het gebruiken van romeinse cijfers in een tekstverwerker als Microsoft
Word of Apple's Pages (iWork) is heel eenvoudig. De romeinse cijfers
zijn namelijk opgebouwd uit de standaard letterreeks die op elk
toetsenbord te vinden zijn. Er wordt gebruik gemaakt van de
hoofdletters I, V, X, L, D, C, en M. Zoals je ziet is het een normale
letter maar dan in hoofdletter vorm. Voor de uitstraling van romeinse
cijfers (met haakjes aan de letters) kun je gebruik maken van diverse
lettertype's zoals: Times New Roman.