Paginanummering in Word: Even pagina's nummer met vorige oneven paginanummer
Guus Smeets
2013-09-10 15:30:22 UTC
Hallo,
Ik heb een Word document waarbij ik als volgt wil nummeren (in voettekst):
1. Pagina 1 heeft nummer 1
2. Pagina 2 krijgt ook nummer 1
3. Pagina 3 wordt pagina 2
4. Pagina 4 krijgt ook nummer 2
5. Pagina 5 wordt pagina 3
6. Pagina 6 krijgt ook pagina 3

Hoe kan ik dit realiseren (misschien even/oneven pagina's ongelijk o.i.d.)?

Alvast bedankt,
Guus
Guus Smeets
2013-09-11 09:19:05 UTC
Op woensdag 11 september heb ik zelf de oplossing gevonden:
1. Maak een WordMacro die pagina-einde vervangt door sectie-einde

Sub MaakNieuweSectie_NaElkeTweedePagina()
'
' Macro beschrijving
' 1. Verdeel document in secties, elke 2 bladzijden begint nieuwe sectie
' 2. Verwijder het paginanummer in de voettekst
' 3. Zet het sectienummer in de voettekst
'
Dim teller As Long

ActiveDocument.Repaginate
laatste = ActiveDocument.BuiltInDocumentProperties(wdPropertyPages)
huidige = ActiveDocument.Bookmarks("\page")

Selection.HomeKey Unit:=wdStory
teller = 1

For teller = 1 To (laatste / 2)

Selection.GoTo What:=wdGoToPage, Which:=wdGoToNext, Count:=2
Selection.TypeBackspace

Selection.InsertBreak Type:=wdSectionBreakContinuous

Next

End Sub

2. Plaats in voettekst sectienummer i.p.v. paginanummer (na macro-uitvoer):
INSERT - QUICKPART - FIELD - SECTION

======
Hallo,
Guus
t***@gmail.com
2015-04-27 17:13:55 UTC
Post by Guus Smeets
[...]
iemand enig idee hoe t komt dat er een extra 'onzichtbare pagina in word is', ik verklaar nader:
- ik wil na de paginanummering i,ii,iii met de nummering 1,2,3,.. verder gaan
- nu die pagina 1 van de nieuwe sectie begint op een even pagina (nl 10 van het document)
- als ik dan die secties invoer en paginanrs doe, heb k ofwel:
a) pagina i,ii tot en met viii en dan pagina 1,2,... maar met een pagina ertussen (niet zichtbaar in word, wel in pdf), dus pagina viii is de 9e van t document, paginanr 1 is de 11e, de 10e is er niet, in pdf is dat dan een witte pagina, wat niet mag he
ofwel
b) de pagina viii is de 9e en de pagina die nr 1 moet hebben is effectief de 10e, maar de nr is 2 ipv 1