afbeelding over afbeelding heen
Jack Sons
2008-02-11 16:37:57 UTC
Goedemiddag,

Ik heb door kopiëren een afbeelding, zeg een voetbal. Het format weet ik
niet zo precies, het zal wel een bitmap zijn.
Midden op die voetbal, op het naar mij toegekeerde centrale vlakje van de
voetbal, wil ik een klein plaatje zetten van, zeg, een konijn.

Het zou kunnen als ik het ene plaatje over het andere heen zou kunnen
zetten, maar hoe doe je dat?

Jack.
Edida
2008-02-11 18:20:01 UTC
Hallo Jack,

Je zou het kunnen proberen door beide plaatjes de eigenschap voor en/of
achter tekst mee te geven (rechtsklik - afbeelding opmaken - afbeelding -
tab: indeling).
Je kunt dan de plaatjes over elkaar heen schuiven. Soms is het ook nuttig om
één of beide plaatjes transparant te maken (bij geavanceerd). Maar er zijn
ook afbeeldingen, die dat op de één of andere manier niet toelaten (dan
blijven die functies bij voorbaat grijs).

Wanneer je wilt dat - als het eenmaal goed gelukt is - de beide plaatjes
zich als één plaatje gedragen, kun je ze weer groeperen. (via de werkbalk
Tekenen).
Maar soms gaan hiermee de ingestelde eigenschappen weer verloren.
Een goed tekenprogramma of photoshop o.i.d. geeft meer en betere
mogelijkheden.

Je kunt me de plaatjes ook toesturen, kan ik proberen of ik er iets mee kan.
:-)

Hopelijk heb je iets aan deze informatie.
--
Met vriendelijke groet,
Edith Bosch-Neyndorff
Jack.
Jack Sons
2008-02-11 18:53:44 UTC
Edith,

Dank voor je aanwijzingen, het is gelukt.

Groeperen gaat inderdaad niet, dan is een van de twee verdwenen.
De oplossing was alt+print screen dan naar MS Paint, daar ctrl v. en dat dan
"uitsnijden", ctrl c, plakken in een Word-document.

Jack.
Jack.
a***@gmail.com
2017-02-25 13:17:01 UTC
hoi wij zijn van de kuffelclub
m***@gmail.com
2017-04-06 13:45:17 UTC
Jack ik wil plaatsjes van goedemorgen kan xat