Paginakleur geven
Jeroen
2009-05-05 12:39:01 UTC
Is het mogelijk om maar 1 pagina een achtergrondkleur te geven, ipv dat alle
pagina's deze kleur krijgen? Als ik bv een voorblad in het donkergrijs wil,
maar de rest van het document niet... Ik werk met office 2007.

Alvast bedankt
]-[oRus
2009-05-05 14:06:15 UTC
Post by Jeroen
[...]
Ik weet niet of het mogelijk is na een indeling in secties. Even
proberen zou ik zeggen.
Anders kan je altijd in de eerste pagina een grijs ingevuld tekstvak
'achter tekst' invoegen ter grootte van de pagina, of in de koptekst.
Overigens is de kans groot dat je bij afdrukken toch een witte rand om
de pagina krijgt (de printermarges).
--
Vriendelijke groeten,

]-[oRus
www.smallsystemservice.nl
a***@hotmail.com
2009-05-06 07:42:24 UTC
Post by Jeroen
[...]
Dag Jeroen,
In je pagina-instelling kun je kiezen voor een afwijkende 1e pagina.
De eerste pagina kun je dan aanpassen, terwijl de vervolgpagina's dan
geen kleur hoeven.
Groet,
Anita
Jeroen
Anita
Jeroen

Anita
a***@hotmail.com
2009-05-06 10:20:15 UTC
Post by a***@hotmail.com
Post by Jeroen
[...]
Anita- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -
- Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -
IN 2007 Tabblad Pagina-Instelling. Kies het kleine pijltje in de
rechteronderhoek en ga naar Tabblad Indeling

Groet,
Anita
Jeroen
Anita
Jeroen
2009-05-06 12:14:03 UTC
dit geldt alleen maar voor kop- en voetteksten, niet voor de
achtergrondkleur... Als ik eerste pagina afwijken aanvink en ik zet de eerste
pagina in het grijs, worden alle andere pagina's ook in het grijs gezet...
Anita
a***@hotmail.com
2009-05-06 13:08:43 UTC
Post by a***@hotmail.com
Post by Jeroen
[...]
Jeroen,

Jij kiest voor een gekleurde achtergrond. Echter in Word worden dan
automatisch alle achtergronden gekleurd. Je kunt - zoals Horus eerder
heeft aangegeven - bijvoorbeeld een rechthoek tekenen, die maak je 21
cm breed en 29,7 cm hoog, en plaats je achter tekst op zowel
horizontale als verticale positie 0 ten opzichte van pagina (zet het
vinkje uit bij in tabelplaatsen en het vinkje aan bij overlapping
toegestaan). Doe dit wel in de koptekst, en sluit die dan. Je kunt dan
gewoon op de pagina typen. Vink dan wel je eerste pagina afwijkend
aan.

Groet,
Anita