Hoe kan ik een huidige pagina printen met een sneltoets?
Sliedrecht
2009-09-09 13:25:24 UTC
In de vorige versie van Word had je een snelkoppeling naar Huidige pagina
printen.
Is dit in Office 2007 ook in te stellen?
Dave
2009-09-10 08:05:01 UTC
Sliedrecht,

Wat bedoel me met snelkoppeling? In Word heb je helemaal geen
snelkoppelingen (pictogrammen met verwijzingen naar bestanden zoals op het
bureablad). Er zijn in Word wel menubalk knoppen op werkbalken, die je bij
Opties kon selecteren of zelfs kon toewijzen aan bepaalde functies of
macro's. Bedoel je dat?

David
Flip
2009-09-10 09:59:04 UTC
Hallo Sliedrecht,
Was dat zo?

Je kunt wel iets maken met een klein macrootje:

Sub PrintDeze()
ActiveDocument.PrintOut Range:=wdPrintCurrentPage
End Sub

Hier nog wat hulp over het aansluiten van macro's:
http://word.mvps.org/FAQs/Customization/AsgnCmdOrMacroToHotkey.htm

Flip
Dave
2009-09-10 10:22:02 UTC
Flip,

Jammer dat die site over Word 2003 gaat en niet over 2007 (dat was de vraag).

Ik vond het ook al een onbekende opdracht (Afdrukken Huidige Pagina), maar
als hij hem gevonden had, dan zal dat wel. Het dichtste bij dat ik er bij kom
is de "Afdrukken..." opdracht, die je toegang geeft tot het Afdrukken dialoog
venster (waar je i.d.d. kunt kiezen voor Huidige pagina). Maar goed, dat is
geen snelkoppeling en ook niet de opdracht waar over gevraagd werd.

Ik ben benieuwd...

David

David
Post by Flip
Hallo Sliedrecht,
Was dat zo?
Sliedrecht
Flip
2009-09-16 09:16:08 UTC
Misschien is deze om een geselecteerd stukje af te drukken, dan ook wel
handig:

Sub PrintSelectie()
ActiveDocument.PrintOut Range:=wdPrintSelection
End Sub

Flip
a***@telenet.be
2016-10-20 21:09:26 UTC
Ik zoek naar een mogelijkheid om snel in Excel de huidige pagina af te drukken, zonder naar het printdialoogscherm te moeten gaan (eventueel met snelkoppeling). Vreemd dat in Word de mogelijkheid bestaat te kiezen voor afdruk huidige pagina en in excel niet. Weet iemand raad?
]-[oRus
2016-10-21 07:46:46 UTC
Post by a***@telenet.be
Post by Sliedrecht
[...]
Die mogelijkheid is er nog steeds....
Mogelijk moet je 'm alleen even toevoegen aan de werkbalk snelle
toegang.
--
Vriendelijke groeten,

]-[oRus
a***@telenet.be
In de volledige lijst snelle toegang vind ik nergens een opdracht tot afdruk huidige pagina. Voor alle duidelijkheid, het gaat hier over excel, niet over Word, in Word vind ik de functie wel.
]-[oRus
2016-10-22 08:09:39 UTC
Post by a***@telenet.be
Post by ]-[oRus
Post by a***@telenet.be
Post by Sliedrecht
[...]
Sorry, kennelijk begrep ik je verkeerd. Ik dacht dat je bedoelde om een
werkblad af te drukken zonder naar de printerdialoog te gaan....

Excel kent natuurlijk niet een echte paginastructuur, het is immers een
heel ander soort programma. Je kan ook geen pagina aanduiden. Alleen
cellen of ranges van cellen.
De paginering vindt plaats tijdens het afdrukken zelf en daar heb je de
keuzemogelijkheden.....
--
Vriendelijke groeten,

]-[oRus