paginanummerin
vivi
2006-05-07 12:30:02 UTC
In mijn eindwerk moet de nummering pas op blad 4 beginnen met 1. Weet iemand
hoe ik de eerst drie paginas niet nummer?
Bedankt, groetjes!
vivi
Dodo
2006-05-07 13:51:00 UTC
Post by vivi
In mijn eindwerk moet de nummering pas op blad 4 beginnen met 1. Weet
iemand hoe ik de eerst drie paginas niet nummer?
Zet een sectie-einde onderaan pag 3.
Voeg de paginanummering in op pagina 4.
--
It is I, DeauDeau
(Free after monsieur Leclerc in 'Allo, 'allo)
vivi
2006-05-07 15:01:01 UTC
Beste Dodo, bedankt voor de werkwijze. Als ik het zo doe start pagina vier op
met nummer 1 maar pagina drie krijgt ook een nummer 3, pagina twee krijgt 2.
eerste pagina krijgt 1.
Dus de eerste pagina's worden oplopend genummerd van 1 tot 3 . Dan begint de
nummering op pagina vier terug vanaf 1. De functie in de koptekst 'aan vorige
koppelen' (word 2003) staat nochtans af.
Doei!
--
vivi
Dodo
2006-05-07 21:04:12 UTC
Post by vivi
[...]
Dan had je zeker eerder al (voor het aanbrengen van de sectie) nummering
aan het begin van het document ingesteld!?

Je zult die weer moeten verwijderen (Beeld/Koptekst en voettekst) en
opnieuw vanaf sectie 2 een paginanummering moeten instellen.
Cooz
2006-05-08 09:13:01 UTC
Dag vivi,

Je hoeft niet met secties te werken - en ik zou dat ook afraden als het niet
hoeft, juist vanwege zaken als die waar je tegenaan liep.

Voeg dit in in de kop- of voettekst:
{ IF { PAGE } < 4 "" { PAGE } }
Voeg de { } in met Ctrl-F9 en typ de rest.

Succes,
Cooz
--
PS: Werkt deze oplossing voor jou en log je in via de Microsoft site, klik
dan svp even op Yes bij "Did this post answer the question?". Bedankt.
vivi
Dave
2006-05-09 11:28:01 UTC
Cooz en Dodo (voor vivi),

Is het niet net zo handig om gewoon het pagina nummer uit de voet- of
koptekst te verwijderen op blz. 1-3? Dan wordt er op die blz. ook geen pagina
nummer getoond. Dus WEL met sectie eindes werken.
Daarna met de cursor op blz. 4 kiezen voor Invoegen / Pagina nummer / Opties
en het getal "4" op de juiste plek intikken. Klikken op OK en daarna op
SLUITEN (goed opletten!).

Nou is het toch ook geregeld?

David
vivi
Cooz
2006-05-11 21:05:02 UTC
Dag Dave,

Ja, kan ook.

Maar je moet veel meer op je qui vive zijn als je met secties werkt: je moet
_altijd_ in de gaten houden bij kopteksten, marges en noem maar op dat je die
toepast op waar ze je ze op wilt toepassen. Je zal de eerste niet zijn die
een koptekst verwijdert in de veronderstelling dat die in de volgende sectie
blijft staan... oeps, 'Zelfde als vorige' stond aan. En sectie-eindes zie je
standaard niet - je zal ook de eerste niet zijn die er per ongeluk een
weghaalt, met alle ellende van dien.

Vandaar dat ik vind dat je niet met secties moet werken als je dat kan
vermijden. vivi krijgt met secties de paginanummering ook pas in tweede
instantie hoe hij/zij het hebben wil. Dat zegt ook al iets.

Groetjes,
Cooz
vivi
Hans Prinse
2006-08-23 12:33:01 UTC
Hans Prinse schreef:

Cooz,

Jouw oplossing voor het paginaprobleem van vivi lijkt me ideaal door zijn
eenvoud.

Ik heb hem meteen geprobeerd, maar ik krijg dan op elke pagina aan de
linkerkant de vermelding { IF { PAGE } < 4 "" { PAGE } }.

Ik denk dat ik wat vergeten ben.

Kun je dat aangeven?

Hans Prinse

-----------
vivi
rosanne
2006-05-15 12:56:01 UTC
Heey Vivi,

Toevallig had ik dat laatst ook, maar je moet eerst naar invoegen dan naar
paginanummers, en dan ga je naar opmaak... dan zie je onderaan opmaak
paginanummers en daar kan je invullen vanaf welke pagina ..
Groetjes,

Rosanne
vivi
Cobie
2007-06-21 19:56:01 UTC
Hallo,
Ik heb alle berichten hierboven gelezen en uitgevoerd.
Helaas krijg ik niet hetgeen ik graag wil.
Bij alle tips die beschreven zijn en ook die formule { IF { PAGE } < 4 "" {
PAGE } }
lukt het me niet om de nummering bijvoorbeeld pas te laten beginnen op
pagina 4.
Wie kan me hiermee verder helpen.
--
Groet
Cobie
vivi
jan
2007-06-21 20:06:15 UTC
Cobie,

Iets in deze trant:

Voeg voor pagina 4 een sectie-einde in.
Ga naar de voettekst van pagina 4 en kies (in de werkbalk koptekst
voettekst) voor het uitschakeln van "Zelfde als vorige"

Nu kun je de paginanummers in de eerste sectie verwijderen.
Daarnaast moet je vermoedelijk bij opmaak van paginanummer in sectie2
aangeven dat de nummering bij 1 moet beginnen (zal nu wel op 4 staan)

Jan
Cobie
2007-06-22 05:46:00 UTC
-Hallo Jan,

Bedankt voor het snelle antwoord. Maar die optie van in werkbalk kop- en
voettekst voor uitschakelen van "zelfde als vorige"kan ik dus niet vinden.
Daar staat alleen koppeling naar vorige, volgende, vorige, datum en tijd
enz..,
Of moet ik ergens anders dit vinden?

Groet
Cobie
Cobie,
Jan
Luc
2007-06-22 09:22:04 UTC
Cobie,
Koppeling naar vorige is het item dat je nodig hebt, tussen de versies door
heeft Microsoft de benaming van de kop aangepast, aan de functie zelf is
niets veranderd. Als je koppeling naar vorige laat aanstaan krijg je een
exacte kopie van de kop- of voettekst van de vorige sectie, klik je dat af
dan kan je in de sectie een nieuwe kop- en voettekst ingeven die
losgekoppeld wordt van de vorige.
--
Luc Sanders
(MVP - PowerPoint)
Post by Cobie
[...]
Cobie,
Jan
jan
2007-06-22 09:22:26 UTC
Cobie,

Vermoedelijk heb jij een andere/nieuwere versie van Word.
Maar ik denk dat de knop "koppeling naar vorige" de knop is die in mijn
versie "zelfde als vorige" wordt genoemd.

Als je in de voettekst van de tweede sectie kijkt, staat daar vermoedelijk
ook iets in de trant van "koppeling naar vorige". Althans dat is afhankelijk
van de stand van de overeenkomende knop op de werkbalk.

Jan
Post by Cobie
[...]
Cobie,