hoe verander ik een lijst van namen in alfabetische volgorde
RINEKE
2009-09-10 15:33:02 UTC
ik heb een lijst van namen door elkaar getikt; die wil ik nu in alfabetische
volgorde krijgen. Hoe doe ik dat? Met een gewone PC in Windows Vista en in
een MAC met Office
Luc
2009-09-10 17:11:41 UTC
Rineke,
Staan de namen in een tabel, staan ze in getabuleerde kolommen? In een tabel
klik je gewoon in de kolom met de namen en je klikt vervolgens in de
werkbalk Tabellen en randen op de knoppen oplopend of aflopend sorteren (AZ
of ZA).
Zijn het getabuleerde kolommen, selecteer de lijst volledig, menu Tabel -
Sorteren - kies bij sorteren op veld x - OK.
Bij het sorteren kan een en ander fout gaan (tekens zoals ' worden eerst
gesorteerd, familienamen die uit meerdere delen bestaan worden niet goed
gesorteerd).
--
Luc Sanders
MVP - PowerPoint
een MAC met Office
Dave
2009-09-10 17:28:38 UTC
RINEKE,

Die lijt van namen heb je niet gemaakt met Windows Vista, maar ongetwijfel
met Word. Daarvan vermeld je niet welke versie het is.
Bij Word 2003 doe je dat onder de menu optie tabel bij "Sorteren".
Je namen hoeven niet in een tabel te staan om ze te kunnen sorteren, het is
echter wel een stuk handiger. Je kunt een lijst van namen ook converteren
naar een tabel (bij dezelfde menuoptie). Of dat nodig/zinvol is ligt er
eigenlijk aan hoe je lijst er uit ziet.

David
een MAC met Office
m***@obsdelinde.nl
2019-04-09 09:43:10 UTC
geen idee ik wil het ook weten!!!!!!!!!!!!!!!!!!111