hoe vervang je alle woorden " CO2" door CO met in subscript "2"
Annabel
2009-08-20 15:17:01 UTC
In een rapport staat overal CO2, maar dit wil ik vervangen door CO2 waarbij
de 2 in subscript staat. Weet jij hoe dat gaat op een snelle manier?

alvast bedankt,
Rob
2009-08-20 19:07:59 UTC
Hé, da's een leuke!

Ik probeerde (in Word 2007) CO2 (met subscript 2) te plakken in het
vervang-vakje (tijdens zoek en vervang met CONTROL+H) terwijl in het
zoek-vakje ik CO2 had gezet (zonder subscript 2).
Dat ging niet; er was geen subscript te zien.

CO2 is in z'n geheel óf subscript of groot; alléén de 2 in subscript
kan blijkbaar niet in de zoek- en vervang dialoog.

Alleen álle 2-en vervangen door een subscript 2 was wél mogelijk.
(Selecteer de '2' , klik op 'meer', 'opmaak' en 'lettertype' en klik
subscript aan) Of natuurlijk één voor één alle '2'-en opzoeken en al
of niet vervangen door een subscript-2.

Dit lijkt dus een tekortkoming te zijn van Word-2000.

Groeten,

Rob.

alvast bedankt,
Ano
2009-08-20 19:33:04 UTC
Post by Annabel
In een rapport staat overal CO2, maar dit wil ik vervangen door CO2
waarbij de 2 in subscript staat. Weet jij hoe dat gaat op een snelle
manier?
alvast bedankt,
http://www.oooforum.org/forum/viewtopic.phtml?t=63694 :

Bijv. zo:

Type CO2 in Find box with Whole words only ON
Press Find All

then keeping that selection set highlighted,

Type 2 in Find box with Whole words only OFF and Current selection only ON
Type 2 in Replace box
Then Press button Format, select Position tab, choose Subscript, and press
OK
Press Replace All

Of zo:

You could probably also set up an AutoCorrect replacement and Apply & Edit
an AutoFormat. That would be more useful if you're ever likely to have to do
this again - that way it would be automatic as you typed.
Dave
2009-08-21 10:18:01 UTC
Annabel,

Kan nog net iets makkelijker.
Zoek naar CO2 en vervang door COX2 (of iets anders wat zeker niet voorkomt,
bijv: CO#2). Alles vervangen.
Zoek naar X2 (of #2) en vervang door 2 met als format subscript. Alles
vervangen.

Issa simpel.

David
alvast bedankt,
HrdeBok22
2009-08-21 18:52:39 UTC
Metg zoeken en vervangen, MVG Hans
alvast bedankt,
Dave
2009-08-22 11:38:01 UTC
HrdeBok22,

Het zou handig zijn als je voordat je antwoord geeft op een vraag eerst even
de andere antwoorden zou lezen. Dan had je namelijk ontdekt dat je dit niet
zondermeer met zoeken en vervangen kunt regelen, zonder een paar
tussenstappen of fratsen. Het specifieke probleem is, dat als je gewoon zoekt
naar CO2 en dat vervangen door CO2 met subscript, dan komt alles van CO2 in
subscript, niet alleen de "2". DAT is nou juist de vraag en de pogingen van
de andere hulpverleners om dat te omzeilen... ieder op een andere manier.
Jouw antwoord helpt niet. :-(

David
alvast bedankt,
Lucas van Cappellen
2021-02-02 08:08:19 UTC
Voor degene die dit zoekt: kopieer je tekst met subscript. In het boxje vervangen voer je "^c", dit verwijst naar je meest recente gekopieerde stukje tekst en voegt dit overal inclusief subscript in.