Hoe krijg ik die rare tekens weg?
Celine
2010-01-21 17:24:06 UTC
Als ik op spatie of enter druk krijg ik erg rare tekens..
Bij spatie een horizontaal streepje -
Bij enter een soort omgekeerde P
Wie kan mij helpen om dit weg te krijgen?
Luc
2010-01-21 17:48:45 UTC
Celine,
Klik op de knop ¶ in de werkbalk standaard in Word 2003.
In Word 2007, start, groep Alinea, knop ¶
Hiermee schakel je tussen het weergeven of verbergen van niet afdrukbare
tekens. Die helpen je de tekst correct te interpreteren, waar heb je een
enter gegeven waar een tabsprong genomen e.d.
--
Luc Sanders
MVP - PowerPoint
Menno
2010-01-21 18:11:37 UTC
Post by Luc
[...]
Dat is dus het oude "onder water kijken" van Word Perfect. Ik heb het
dus altijd wel ingeschakeld staan !
--
Met de vriendelijke groeten van Menno oet Grunnen

Een dutje achter het stuur is soms van eeuwige duur
Luc
2010-01-22 10:49:01 UTC
Menno,
Post by Menno
dus altijd wel ingeschakeld staan !
Terecht, het onderwaterscherm van WordPerfect toonde echter niet alleen
enters en tabs e.d. maar ook alle opmaak in codes. In Word kan je daarvoor
het taakvenster Opmaak weergeven activeren. Toont de opmaak van de plaats van
de cursor, met daarenboven links naar relevante menu's om een en ander snel
te kunnen aanpassen.

Luc Sanders
MVP - PowerPoint
.
Dave
2010-01-22 10:56:06 UTC
Menno,

Nou nee, niet echt, want in WP zag je dan ook alle opmaak AAN/UIT
"schakelaars" staan. Dit was o.a. handig omdat het in WP (voor het laatsts
5.2 voor DOS gebruikt) mogelijk was om per ongeluk een woord b.w.v.s. zes
keer Bold AAN te zetten en zes keer Bold UIT. Maakte voor de werking niets
uit, maar keek zo slordig.

Ik vind zelf die knop niet handig om altijd aan te hebben omdat het dan op
't scherm erg druk uitziet en in afdrukmodus dus niet WYSIWYG is. Voor het
oplossen van rare problemen of opsporen van moeilijk te vinden pagina- of
kolomeindes is het natuurlijk ideaal. 't Is maar wat je gewend bent.

David
.
h***@gmail.com
hoe noem je dat tekentje in 'het nieuwe Word'? nu zeggen sommigen 'muzieknootje' maar hele volksstammen kijken je dan aan of ze water zien branden ;-)
v***@hotmail.com
2015-09-21 11:20:18 UTC
Post by h***@gmail.com
hoe noem je dat tekentje in 'het nieuwe Word'? nu zeggen sommigen 'muzieknootje' maar hele volksstammen kijken je dan aan of ze water zien branden ;-)
alineateken of pilcrow, hoewel de laatste officieel engels is