WORD sluit spontaan af.
Kirk
2004-08-09 09:04:55 UTC
Ik heb grote problemen met Outlook2003 en Word2003.

Als ik Outlook open heb staan en ga met Word aan de gang
dan stopt Word plotseling. Zonder enige reden.
Er wordt in de logboeken niets weggeschreven.
De versies van WinXP en Office2003 zijn volledig
bijgewerkt en geinstalleerd vanaf de officiele MS CD's.
(Twee aparte disksets gebruikt.).
Het probleem doet zich op meerdere PC's voor (HP en Dell)
Viruscheckers zijn geinstalleerd en alle schijven zijn
gechecked.

Wie kan mij verder helpen.

Detail: Als ik Outlook afsluit blijft hij actief in het
geheugen. Wil ik hem er echt uit hebben moet ik via
Taakbeheer de processtructuur afsluiten.
a***@discussions.microsoft.com
2004-09-16 12:48:22 UTC
Ik heb dit probleem ook op 4 preinstalled Dell systemen.
Niemand lijkt te weten hoe dit kan, en nog MS nog Dell
leveren ondersteuning omdat het om OEM versies gaat. Toch
lijkt me dit een serieuze bug in de software, waar MS iets
mee moet doen.

Als ik achter de oorzaak kom zal ik nog eens posten.
.
Lexus
2004-09-17 07:15:09 UTC
Ik heb dit probleem ook. Heb ergens in een andere thread geschreven dat het
was opgelost, het leek opgelost door een datakey uit het register te halen.
Het is echter nog steeds niet opgelost. Heb nu uit noodzaak de versie Word
XP moeten installeren. Het is eigenlijk te zot voor woorden. Ik heb geen
oplossing kunnen vinden, niet bij microsoft, niet bij tweakzone, tweakers of
andere techfora.
.
Marjolein
2004-11-25 22:11:01 UTC
Gelijkvormig probleem.

WXP opnieuw geïnstalleerd met SP2 met twee gebruikers (Marjolein en D)
Ik heb 2 e-mails kunnen verzenden.
Daarna stoppen Outlook en ook Word na een 10 tal letters typen.
Kan wel berichten doorzenden, maar er geen tekst aan toevoegen.

Het enige wat ik gedaan heb is:

PDA HP-iPAC 2210, geïnstalleerd en agenda en contacten daarvan met Outlook
2003 gesynchroniseerd.
Van de oude computer met W98, de contactpersonen van Outlook Express
overgezet naar Outlook 2003

Wie weet een oplossing?
s***@gmail.com
2012-11-20 13:15:26 UTC
Post by Marjolein
[...]
Beste mede"slachtoffers"

Wie weet helpt bij jullie het uitschakelen van de DEP functie.

Hieronder een korte toelichting en de bijbehorende oplossing:

Wat is Preventie van gegevensuitvoering (DEP)?

Preventie van gegevensuitvoering (DEP) is een beveiligingsonderdeel dat computerschade als gevolg van virussen en andere aanvallen kan helpen voorkomen. Windows kan worden aangevallen door schadelijke programma's die proberen programmacode uit te voeren vanaf systeemgeheugenlocaties die voor Windows en andere toegestane programma's zijn gereserveerd. Deze typen aanvallen kunnen uw programma's en bestanden beschadigen.

Met DEP kunt u uw computer beter beveiligen door te controleren of uw programma's op veilige wijze gebruik maken van het systeemgeheugen. Als wordt geconstateerd dat een programma op uw computer het geheugen op incorrecte wijze gebruikt, wordt dit programma gesloten en wordt u op de hoogte gebracht.

Hoe schakel je het uit?

De DEP feature kun je alleen uitschakelen via de boot.ini. Dit doe je als volgt:

Rechtermuis op ‘deze computer’ en kies voor ‘eigenschappen’. Kies voor Geavanceerd.
In de sectie ‘Opstart- en herstelinstellingen’ klik op ‘Instellingen’
Klik op ‘Bewerken’

Het enige wat je aan hoeft te passen is het volgende: ‘/noexecute=optin /fastdetect’ naar ‘/noexecute=AlwaysOff /fastdetect’

Dus van:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS=”Microsoft Windows XP Professional” /noexecute=optin /fastdetect

Naar:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS=”Microsoft Windows XP Professional” /noexecute=AlwaysOff /fastdetect

Hierna nog even de PC opnieuw opstarten en zoals je in het onderstaande plaatje ziet, is de DEP feature uitgeschakeld.