word document (bestaande uit 1000 pagina's - samengesteld via verzendlijsten) splitsen in aparte documenten
v***@gmail.com
2015-08-13 08:41:05 UTC
Beste,

in een excel document heb ik verschillende gegevens opgeslaan. Van daaruit ga ik via verzendlijsten een word document opmaken om een brief op te stellen. Mijn excel document bevat 1000 lijnen, dus ik heb via verzendlijsten, in 1 word documenten 1000 pagina's. Ik wil graag een apart document hebben per pagina, dus 1000 verschillende documenten die ik apart wil opslaan. Dit om in deze documenten een verdere persoonlijke aanvulling op te maken en deze dan ook te bewaren om later te kunnen consulteren.

Is er een gemakkelijke tool? ik heb geprobeerd via overzicht en submappen, maar daar moet ik eerst mijn 1000 lijnen gaan definiëren?

alvast bedankt voor jullie hulp!

groetjes
v***@gmail.com
2015-08-13 08:45:33 UTC
Post by v***@gmail.com
[...]
btw: met macro's werken lukt me niet :(
groetjes
v***@gmail.com
2015-08-13 08:46:38 UTC
liefst zonder macro's want dat lukt me niet..
k***@multiskillz.com
2016-12-15 14:57:24 UTC
Post by v***@gmail.com
liefst zonder macro's want dat lukt me niet..
Zonder VBA ONMOGELIJK! (dus daar gaan we dan ;-) )

Je hebt een document welke reeds gekoppeld is aan een gegevensbestand? (klopt)
(of te wel de inhoud van de eerste gegevensreeks van het samenvoegbestand is zichtbaar)

Open dit bestand (Wizard samenvoegen sluiten)
Toets ALT+F11
Kies Invoegen/Module (er komt rechts een code venster in beeld)
Plak hier deze code:

Option Explicit

Sub SaveEachDocument()
Dim x As String

Application.DisplayAlerts = False
Application.ScreenUpdating = False

x = "C:\Test\" 'dit pad aanpassen aan de map waar de docs inmoeten!

With ActiveDocument.MailMerge.DataSource
ActiveDocument.SaveAs x & " " & .DataFields("Nummer").Value & ".doc"
.ActiveRecord = 1

Do
.ActiveRecord = wdNextRecord
ActiveDocument.SaveAs x & " " & .DataFields("Nummer").Value & ".doc"

Loop Until .ActiveRecord = .RecordCount

End With

ActiveDocument.Close
Application.DisplayAlerts = True
End Sub

Er staat in de code twee keer: DataFields("Nummer").
Deze moet veranderd worden! (2 keer)
Nummer is de naam van het veld Nummer. (dit moet jij veranderen door de veldnaam: dossiernummer!)
Let op druk ALT+F9 in het document om de veldnaam te controleren in de veldcode.

Sla het werk op.
Sluit de visual basics editor je bent nu weer in Word.

Sla het document op met opslaan als, als documentsjabloon. (dit om code in de nieuw te maken documenten te voorkomen!)
Je kunt nu met bestand nieuw het sjabloon oproepen.

Nu wordt er een nieuw document gemaakt op basis van het sjabloon.

Toets ALT+F8 en kies de macro: SaveEachDocument en kies uitvoeren.

Lees alles even goed door en probeer het even op je gemak.
Laat maar horen of het gelukt is of niet?

Enjoy! ;)