Kan ik een document in Word standaard in de afdrukweergave openen
Angelique
2005-05-23 19:31:10 UTC
Steeds als ik een document open, verschijnt als beeldinstelling "normaal" en
als grootte 150%. Ik zou graag in de afdrukinstelling op 75% kijken.
Ag3ntJ
2005-05-23 22:07:56 UTC
Misschien is het beter de beeldinstelling op Afdrukweergave te plaatsen en
te kiezen voor 75%.
Sla het document op. Nu zou het steeds in deze instellingen moeten openen.
Flip
2005-05-24 07:50:26 UTC
Hallo Angelique,
Daar heb ik ook ooit 'gedoe' mee gehad.
Het antwoord van Ag3ntJ is vast wel afdoende, zo hoort het ook te werken.
Zelf heb ik voor de zekerheid twee macro's altijd actief:

Deze zorgt dat elk NIEUW document in PageView (Afdrukweergave) opent en op
75 %

Sub AutoNew()
If ActiveWindow.View.SplitSpecial = wdPaneNone Then
ActiveWindow.ActivePane.View.Type = wdPageView
Else
ActiveWindow.View.Type = wdPageView
End If
ActiveWindow.ActivePane.View.Zoom.Percentage = 75
End Sub 'AutoNew

De tweede is precies hetzelfde maar heet
Sub AutoOpen()
en zorgt ervoor dat elk BESTAAND document zo wordt geopend

Beide plaatsen in Normal.dot hoe?
Open een nieuw leeg document
druk op Alt+F8 (of klik Extra > Macro > Macro's)
geef de naam Autonew en klik op Maken, dit opent het code-scherm
plak bovenstaande code (zonder de naam en zonder de slotregel End Sub ) in
het venster
sluit het code-scherm

Druk opnieuw op Alt+F8 en doe hetzelfde nu met naam AutoOpen
Sluit Word
Waarschijnlijk komt er een vraag of je de wijzigingen in Normal.dot wilt
opslaan.
Uiteraard geef je Ja

Deze instellingen liggen nu vast voor jouw PC. Wil je een keer veranderen
dan kies je weer Alt+F8, zoek de betreffende naam op in de (lange?) lijst
macro's en klik op Bewerken.

Flip